بازدید: 1365 بازدید
دور زدن تحریم های نرم‌افزاری | آموزش رفع فیلتر با آی پی

برنامه‌ نویسان و افرادی که تو زمینه نرم افزاری کار می‌کنند، به جز فیلترهای داخلی درگیر تحریم‌های خارجی هم هستند! شرکتهای نرم‌افزاری مختلف مثل گوگل و اوراکل مدت‌هاست که ایران رو تحریم کردن و به شکلای مختلفی اجازه دسترسی کاربران ایرانی رو به سایت‌ها و خدماتشون ندادند.

چند روزی بود که درگیر نصب اندروید استودیو روی یکی از سیستم های شرکت بودم. و هزار و یک روش مختلف رو برای نصب پکیج‌های نرم‌افزاری و کتابخونه‌های لازم امتحان کردم. هیچ کدوم از روش‌های دور زدن و vpnهایی که امتحان کردم جوابگو نبود و گوگل به این راحتیا به کاربران ایرانی سرویس نمی‌داد. تا اینکه به این روش دور زدن تحریم ها با استفاده از آی پی دست یافتم.

وقتی وارد برنامه ای که مورد نظرتون هست میشوید با چنین صفحه مواجه میشوید یا غیره … برای دور زدن تحریم ما دور زدن تحریم با آی پی را به شما پیشنهاد میکنیم با انجام این ۶ روش شما به راحتی تحریم ها را دور زدین. با آموزش زیر همراه باشید ..

برای استفاده از شکن در هر شبکه‌ای، کافیه DNS رو روی این IP ها تنظیم کنید
۱۷۸.۲۲.۱۲۲.۱۰۰ و ۱۸۵.۵۱.۲۰۰.۲

در سیستم عامل‌های مختلف تنظیم کردن DNS روش‌های مختلفی دارد. در این متن ما ویندوز رو یاد میدیم.

۱ – اول باید وارد کنترل پنل ویندوز شوید و به بخش Network and sharing center بروید.

۲ – بعد از گزینه های سمت چپ، change adapter settings را انتخاب کنید.

۳ – توی صفحه‌ای که باز میشود شبکه‌ای که باهاش به اینترنت وصل هستید را انتخاب کنید.

۴ – وقتی گزینه فعال را انتخاب کردید پنجره ای مانند این برای شما باز میشود

۵ – گزینه Properties را انتخاب کنید تا صفحه پایین باز شود، بعد روی گزینه Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) دابل کلیک کنید:

۶ – با انتخاب این گزینه، پنجره پایین باز میشود

روی گزینه Use the following DNS server addresses کلیک کنید تا فعال شود، آدرس DNS که از شکن دریافت کردید را وارد کنید و روی ok کلیک کنید. ۱۷۸.۲۲.۱۲۲.۱۰۰ و ۱۸۵.۵۱.۲۰۰.۲

به امید روزی که دیگه نه تحریمی باشه و نه فیلتری و نه تحریم شکنی و نه فیلترشکنی امیدوارم از این آموزش لذت برده باشین موفق باشید .

پیشنهاد میکنیم مقاله ارز های دیجیتال را مطالعه کنید.

منبع

ادامه مطلب