تاریخ انتشار
۷ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
428 بازدید
36,000 تومان

مقاله پاورپوینت درباره دلایل رشد و توسعه کشور ترکیه

موضوع مقاله : دلایل رشد و توسعه کشور ترکیه

نوع فایل : (پاورپوینت) – قابل ویرایش میباشد.

گرایش : رشته مهندسی کامپیوتر درس شیوه ارائه مطالب

مقاله پاورپوینت دلایل رشد و توسعه کشور ترکیه برای دانشجویان و دانش آموزان رشته کامپیوتر و غیره .. ما در اینجا در مورد دلایل رشد و توسعه کشور ترکیه توضیحات کامل به صورت قالب فایل پاورپوینت (pptx) آورده ایم.

این مقاله پاورپوینت دارای صفحه مشخصات فردی است و دارای ۱۸ اسلاید می باشد. به طور کامل این فایل قابل ویرایش می باشد و در قالب پاورپوینت است. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

مقدمه ای از این مقاله..

جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ شکل گرفت . نیروهای مقاومت ملی به رهبری مصطفی کمال (آتاتورک) نیروهای متحد اشغال گر را بعد از جنگ جهانی اول شکست دادند تا ترکیه با مرزهای فعلی را تاسیس کنند. ترکیه گرایش ساختار اقتصادی و سیاسی خود را به سمت غرب ساخت، در سال ۱۹۵۲ به عضویت ناتو در آمد و در سال ۱۹۴۹ به شورای اروپا پیوست. و در سال ۱۹۶۳ موافقتنامه همکاری با جامعه اروپا امضا کرد. اتحاد گمرکی با اتحادیه اروپا در سال ۱۹۹۶ شکل اجرایی به خود گرفت.

مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا در اکتبر ۲۰۰۵ آغاز گردیده ولی رشد آن کند بوده است.

ترکیه پایه صنعتی خود را از طریق دخالت دولت و جلوگیری از واردات در دوره بعد از جنگ جهانی دوم آغاز کرد. در دهه ۱۹۸۰ سیاستها به سمت آزادسازی تغییر یافت. اصلاحات تحت الحمایه صندوق بین المللی پول از بعد از بحران مالی ۲۰۰۱ عدم ثبات اقتصاد کلان را تقلیل داده است. موافقت نامه فعلی با صندوق بین المللی پول در اوایل سال ۲۰۰۸ به پایان میرسد.

و در ادامه..

اقتصاد پویای ترکیه ترکیب پیچیده ای از صنعت و تجارت مدرن در کنار بخش کشاورزی سنتی که هنوز هم سهم آن در اشتغال بیش از ۳۵% میباشد. ترکیه دارای بخش خصوصی قدرتمند و سریعا در حال رشد است. با اینحال هنوز دولت نقش اصل عمده ای را در صنعت پایه، بانکداری، حمل و نقل و ارتباطات ایفا میکند. بزرگترین بخش صنعتی عبارت است. از نساجی و پوشاک که یک سوم اشتغال صنعتی را تامین میکند، البته این بخش با پایان سیستم سهمیه بندی با رقابت سخت در بازارهای بین المللی مواجه است. با اینحال سایر بخش ها بویژه صنایع الکترونیک و اتومبیل اهمیت شان در ترکیب صادرات ترکیه درحال افزایش است.

رشد واقعی تولید ناخالص ملی در بسیاری از سالها ۶% بوده است، اما این توسعه قوی بوسیله افت در سالهای ۱۹۹۴، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ متوقف شده است. اقتصاد ترکیه در حال چرخش با اجرای اصلاحات شدید اقتصادی است. و در سال ۲۰۰۴ به ۹% رشد رسیده و در سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۶ به رشد ۵% دست یافته است. تورم در سال ۲۰۰۵ به ۷/۷% رسید که در طول سی سال جزو پایین ترین ها بوده، ولیکن در سال ۲۰۰۶ به ۹/۸% افزایش یافت.

در اواخر دسامبر ۲۰۰۳ مجلس بزرگ ملی ترکیه قانونی گذارند که براساس آن ۶ صفر از لیر ترکیه حذف شده و لیر جدید ترکیه خلق میشود. لیر جدید در ژانویه ۲۰۰۵ جایگزین لیر قبلی شده و یک لیر جدید برابر یک میلیون لیر سابق شد.

 

لینک دانلود این مقاله پاورپوینت  به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.