تاریخ انتشار
۳ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
405 بازدید
25,000 تومان

مقاله درباره فرآیند تولید سیم و کابل برق

موضوع مقاله : فرآیند تولید سیم و کابل برق

نوع فایل : (word) – قابل ویرایش میباشد.

گرایش : رشته برق و غیره..

مقاله word فرآیند تولید سیم و کابل برق برای دانشجویان و دانش آموزان  رشته برق و غیره .. ما در اینجا در مورد فرآیند تولید سیم و کابل برق توضیحات کامل به صورت قالب فایل ورد (word) آورده ایم.

این مقاله دارای صفحه مشخصات فردی است و  همچنین دارای فهرست مطالب می باشد. به طور کامل این فایل قابل ویرایش می باشد و در قالب Word است. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

مقدمه ای از این مقاله.. فرآیند تولید سیم و کابل برق

امروزه در صنعت برق بخش عظیمی از توزیع انرژی الکتریکی، بویژه در فشار ضعیف بوسیله کابلها انجام می‌گیرد. البته برای انتقال انرژی الکتریکی فشار متوسط و قوی نیز در برخی موراد از کابلهای مخصوص استفاده می‌شود. کاربرد کابلها در تاسیسات الکتریکی بسیار وسیع و دارای اهمت زیادی است. کارخانجات کابل سازی انواع بسیار زیادی از کابلها را برای مصارف عمومی و خصوصی تولید می‌کنند. همچنین صدها هزار نفر تخصص با مهارتهای مختلف در بخشهای گوناگون این صنعت مشغول بکار هستند. البته علاوه بر بخش تولید و فشار قوی نیاز به مهلت و رعایت اصول فنی دارد.

تعریف

کابل وسیله‌ ای است که از دو یا چند سیم هادی الکتریکی تشکیل شده و معمولاً در غلاف محافظی قرار دارد و برای انتقال برق بکار می‌رود. مهم‌ترین و بیشترین عایقی که در ساختمان کابلها بکار میرود (P.V.C پلی وینیل کلراید) است که پرتو دور یا پلاستیک نامیده می‌شود P.V.C عایقی غیر قابل اشتعال است و این مزیت خوبی در کابلها میباشد. دارای انعطاف پذیری زیادی میباشد و تنها عیب آن این است که در درجه حرارت حدود صفر و زیر صفر از آن نمیتوان برای عملیات کابل کشی مورد استفاده قرار داد. مواردی مانند ارزانی تولید انبوه و سادگی ساخت باعث شده که بیش از ۹۰ درصد کابلهای فشار ضعیف از این عایق درست شوند.

نوعی عایق دیگر بنام (PET پلی اتیلن) برای کابلها بکار میرود که آتشگیر بوده و در مکانهای اختصاصی بکار میرود.

در بعضی از کابلها از عایق لاستیکی استفاده می‌شود که کاربرد زیادی ندارد.

هادی کابل‌ها از جنس مس و یا آلومینیوم میباشند. در صورتیکه بخواهیم از کابلی با هادی آلومینیوم برای کابل کشی هوایی استفاده کنیم باید یک رشته آن فولاد باشد.

فرآیند تولید سیم و کابل برق

لینک دانلود این مقاله به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.