تاریخ انتشار
۱۸ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها
391 بازدید
31,500 تومان

مقاله درباره ماشین آلات تراکم در راه سازی (غلتک ها)

موضوع مقاله : ماشین آلات تراکم در راه سازی (غلتک ها)

نوع فایل : (word) – قابل ویرایش میباشد.

گرایش : رشته مهندسی عمران و …

مقاله word ماشین آلات تراکم در راه سازی (غلتک ها) برای دانشجویان و دانش آموزان رشته مهندسی عمران و غیره..  ما در اینجا در مورد ماشین آلات تراکم در راه سازی (غلتک ها) توضیحات کامل به صورت قالب فایل ورد (word) آورده ایم.

این مقاله دارای صفحه مشخصات فردی است و  همچنین دارای فهرست مطالب می باشد. به طور کامل این فایل قابل ویرایش می باشد و در قالب Wordاست. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

مقدمه ای از این مقاله درباره ماشین آلات تراکم در راه سازی..

غلتک های دارای چرخ فولادی صاف

این نوع غلتکها هنوز هم به طور وسیع در عملیات ساختمانی به کار می‌روند این غلتکها جهت متراکم نمودن سطح آسفالت جاده ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع غلتکها دارای انواع متفاوتی هستند. که متداول ترین آنها عبارتنداز: غلتک سه چرخ (دو محوری) غلتک دو محوری تاندم و غلتک سه محوری تاندم.

غلتک های پنوماتیک (چرخ لاستیکی)

این غلتک ها مسطح بوده و قوانین اعمال فشار در مورد تراکم خاکهای زیر سطح درباره آنها صادق است. بعضی از این غلتکها خود محرک بوده و بعضی دیگر ممکن است توسط ماشین آلات دیگر کشیده شوند.

غلتکهای پنوماتیک در دو نوع اصلی غلتک چند چرخ و غلتک پنوماتیک سنگین موجود میباشند از غلتک های سنگین پنوماتیک در متراکم کردن لایه های ضخیم خاک استفاده میشود. غلتکهای چند چرخ برای انجام کارهای پایانی و سطوح آسفالت و خاکریز سدها استفاده میشود.

غلتک های دارای صفحات فولادی (کفشکدار)

این نوع غلتک ها شبیه به غلتکهای پاچه بزی بوده و.. فقط به جای پایه های پاچه بزی صفحات نسبتا بزرگتر فولادی برروی استوانه غلتک سوار شده اند. این نوع غلتک ها در حین عمل تراکم اختلال کمتری درسطح خاک ایجاد می نمایند.

 

بولدوزرهای متراکم کننده

این بولدوزهای دارای چرخهای فلزی با زائده های پاچه بزی هستند به طوری که می توانند در زمان هل دادن خاک های سست خاکهای زیرین را متراکم کنند لازم به تذکر است که این ماشین های صرفا برای متراکم نمودن خاک به کار نمی روند بلکه در موارد خاصی مانند توده کردن خاکهای سست در ضمن انجام کار مسیر راه را بازکرده و کار راحت تر انجام میگیرد. کلیه مشخصات تراکتورها و غلتکهای پاچه بزی برای این ماشین صادق است.

ماشین آلات آسفالت کاری

رویه های آسفالتی یک سطح غیرقابل نفوذ ایجاد می کنند که مانع از نفوذ آب و فرسایش زیرسازی جاده میگردد اینگونه روکش ها را رویه های انعطاف پذیر می نامند زیرا قادرند تغییر شکلهای تحت تاثیر بارهای وارده یا نشتهای لایه های زیرین را تا حدی تحمل کنند رویه های آسفالتی قابل انعطاف وقتی درست طرح ریزی و اجرا شده باشند. تغییر شکلهای ناشی از تغییرات درجه حرارت را بهتر از رویه های انعطاف پذیر بتنی تحمل می نمایند.

این ماشین از دو قسمت اصلی تشکیل شده که یکی قسمت تراکتور موتوردار آن است. که ماشین را به حرکت درآورده جام حامل مخلوط آسفالتی را هل داده تخته ماله (SCREEN UNIT) مخصوص پخش کردن آسفالت را به دنبال خود میکشد. قسمت دیگر تخته ماله میباشد که در انتهای عقب ماشین قرار دارد و حمل و پخش آسفالت را تا تراز معینی انجام میدهد. این تخته ماله ها توسط ویبراتور هیدرولیکی به لرزه درمی آیند که سبب تراکم مقدماتی آسفالت می گردد.

و در ادامه.. مقاله درباره ماشین آلات

در قسمت جلویی ماشین جام حمل آسفالت قراردارد به نحوی که کامیون در جلوی ماشین حرکت می کند. و به آرامی آسفالت را به داخل جام می ریزد در داخل جام دوسری تسمه نقاله وجود دارد. که باعث هدایت آسفالت به قسمت عقب دستگاه میشود و درآنجا به داخل محوطه ای میریزد. که درآن یک میله مخلوط کن مارپیچ درحال گردش است. این میله مخلوط کن باعث میشود که آسفالت بطور یکنواخت درسطح پخش گردد سپس قسمت تخته ماله از روی آن عبور می کند.

این ماشین آلات انواع مختلفی دارند که از این میان میتوان به دستگاه کندن آسفالت سرد اشاره کرد این ماشین ها سطح رویی را که آسفالتی و بتنی است. برش میدهند ( برای آشنایی بیشتر با این نوع ماشین میتوانید به کتاب آشنایی با دستگاه کندن آسفالت با دستگاه کندن آسفالت سرد از انتشارات شرکت همکار ماشین مراجعه کنید.. اما در مواردی جاده مورد نظر ما جاده های خاکی است. که موج برداشتی و یا نشست کرده اند بنابراین باید سطح خاک روبه برداشته مخلوط و به هم خورده و دوباره روی آن غلتک زده و در صورت لزوم بعدا مجددا آسفالت گردد.

وسیله ای که برای برش خاک مخلوط کردن و به هم زدن و تثبیت آن به کار میرود ماشین تثبیت کننده خاک (Soil Stabilizer)  نام دارد. این ماشین از دو قسمت اصلی تشکیل شده است.. یکی قسمت تراکتور و موتور که باعث حرکت ماشین مزبور میگردد. و دیگری قسمت تثبیت کننده خاک قسمت موتور و تراکتور این ماشین از یک محور تشکیل شده است. و تراکتور برای حفظ تعادل خود از دوچرخی که در قسمت عقب ماشین قراردارد. این قسمت از تیغه استوانه ای مارپیچی که زائده هایی برروی آن نصب میگردد. تشکیل شده که با توجه به نوع ماشین دارای ابعاد مختلفی است و قدرتهای متفاوتی دارد.

لینک دانلود این مقاله به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.