تاریخ انتشار
۴ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
330 بازدید
39,000 تومان

مقاله درباره مسیر یاب Router

موضوع مقاله : مسیر یاب Router

نوع فایل : (word) – قابل ویرایش میباشد.

گرایش : رشته کامپیوتر و غیره.. مقاله درباره مسیر یاب

مقاله word مسیر یاب Router برای دانشجویان و دانش آموزان رشته کامپیوتر و غیره .. ما در اینجا در مورد مسیر یاب Router توضیحات کامل به صورت قالب فایل ورد (word) آورده ایم.

این مقاله دارای صفحه مشخصات فردی است و  همچنین دارای فهرست مطالب می باشد. به طور کامل این فایل قابل ویرایش می باشد و در قالب Word است. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

مقدمه ای از این مقاله.. 

آدرس IP را می توان با آدرس یک خیابان مقایسه نمود. فرض کنیم آدرس هر خیابان شامل یک عدد و نام خیابان باشد. عدد، مشخص کننده یک ساختمان خاص در خیابان است. یک آدرس IP نیز به روشی مشابه کار می کند. آدرس IP به دو بخش شماره شبکه و شماره یک دستگاه تقسیم می گردند. در صورت مقایسه یک آدرس IP با آدرس یک خیابان، می توان اینگونه تصور نمود که شماره شبکه همانند نام خیابان و شماره دستگاه همانند شماره منزل است. شماره شبکه نشاندهنده شبکه ای است. که دستگاه در آن قرار دارد و شماره دستگاه یک شماره شناسائی در شبکه را برای دستگاه مورد نظر مشخص می نماید.

شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که چگونه مشخص می گردد که شماره شبکه تمام و شماره دستگاه شروع شده است ؟ این وظیفه subnet mask است. Subnet mask به کامپیوتر می گوید که کجا بخش شماره شبکه یک آدرس IP پایان و از کجا شماره دستگاه شروع می شود. بررسی جامع subnetting  خارج از حوصله این مقاله است و در مقاله ای جداگانه به تشریح آن خواهیم پرداخت.
یک subnet mask، شباهت زیادی به یک آدرس IP دارد و به صورت چهار عدد (octet) که توسط نقطه از یکدیگر جدا شده اند، نمایش داده می شود. subnet: 255.255.255.0 یک نمونه در این زمینه می باشد.

مسیر یاب Router مقاله درباره مسیر یاب

در این مثال خاص، سه عدد اول (که به آنان octet گفته می شود) هر یک معادل ۲۵۵ و آخرین عدد معادل صفر می باشد. عدد ۲۵۵، نشاندهنده این موضوع است که تمامی بیت ها در مکان مربوطه در آدرس IP بخشی از شماره شبکه می باشند. عدد صفر نشان دهنده این موضوع است که هیچکدام از بیت ها در مکان های مورد نظر در آدرس IP بخشی از شماره شبکه نبوده و تمامی آنها متعلق به شماره دستگاه می باشند.
برای روشن شدن مطلب، اجازه دهید ادامه کار را با یک مثال دنبال نمائیم. فرض کنید دارای یک دستگاه کامپیوتر با آدرس IP:192.168.1.1  و subnet:255.255.255.0 باشیم. در مثال فوق، سه عدد اول (octet) مربوط به subnet معادل ۲۵۵ می باشند. این بدان معنی است که سه octet  اول آدرس IP، جملگی مربوط به شماره شبکه می باشند. بنابراین بخش شماره شبکه آدرس IP فوق، معادل network number: 192.168.1.x خواهد بود..

مقاله درباره مسیر یاب

لینک دانلود این مقاله به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.