تاریخ انتشار
۳ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
527 بازدید
23,000 تومان

مقاله درباره ورزش کشتی (مقاله انگلیسی+مقاله فارسی)

مقاله درباره ورزش کشتی

موضوع مقاله : ورزش کشتی (مقاله انگلیسی+مقاله فارسی)

نوع فایل : (word) – قابل ویرایش میباشد.

گرایش : رشته تربیت بدنی – ورزشی

مقاله word ورزش کشتی برای دانشجویان و دانش آموزان  رشته ورزشی و غیره .. ما در اینجا در مورد ورزش کشتی توضیحات کامل به صورت قالب فایل ورد (word) آورده ایم.

این مقاله دارای متن انگلیسی به همراه متن فارسی در دو قالب ورد است و  همچنین دارای فهرست مطالب می باشد. به طور کامل این فایل قابل ویرایش می باشد و در قالب Word است. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

مقدمه ای از این مقاله درباره ورزش کشتی..

سبک های متنوعی از کشتی در کشورهای مختلف دنیا تمرین می شود. از مهمترین سبک های ملی و محلی کشتی می توان به انواع کشتی با کمربند شامل گلیما در ایسلند. شوینگن در سوئیس، گوراش در آسیای میانه و نیز سومو و جوجیتسو در ژاپن، و سامبو در روسیه اشاره کرد.

تقریباً تمام کشورهای دنیا دو سبک المپیکی کشتی یعنی کشتی فرنگی و کشتی آزاد را پذیرفته اند. تفاوت این دو در آن است که در کشتی فرنگی، که بیشتر در اروپای قاره ای محبوب است، گرفتن پائین کمر و استفاده از پا ممنوع است اما در کشتی آزاد کشتی گیران اجازه همین اعمال را دارند. مسابقات این دو رشته زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی برگزار می شود.

قوانین ورزش کشتی

ضربه فنی: تماس پشت حریف بطوری که هر دو شانه به مدت ۱ثانیه به تشک بچسبد. ورزش کشتی

پرتاب: فنون پرتابی در کشتی آزاد ۴ امتیاز و در کشتی فرنگی هم ۴ امتیاز خواهد داشت ولی در کشتی فرنگی اگر همراه با چرخش و کنترل در هوا باشد ۵ امتیاز به اجرا کننده فن تعلق می‌گیرد. ورزش کشتی

پایان مسابقه: چه در کشتی آزاد و چه در فرنگی دو فن پرتابی سه امتیازی و یک فن پرتابی پنج امتیازی به معنای پایان مسابقه است.

زمان برگزاری مسابقات: همه کشتی ها از ساعت ۱۰ صبح آغاز و بین هر مسابقه تا کشتی بعدی ۳۰ دقیقه فاصله خواهد بود.

شیوه اعتراض: هیئت ژوری می ‌تواند بدون مشورت با داوران تصمیم نهایی خود را اعلام کند. اگر هیئت ژوری رای داوران را رد کند، به داورانی که مرتکب اشتباه شده ‌اند، اخطار داده خواهد شد، اخطار دوم برای داوران به معنای محرومیت از قضاوت خواهد بود. ورزش کشتی

 

لینک دانلود این مقاله به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.