تاریخ انتشار
۲۶ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها
208 بازدید
32,000 تومان

بررسی سیستم عامل ویندوز و لینوکس

بررسی سیستم عامل ویندوز و لینوکس

موضوع مقاله : بررسی سیستم عامل ویندوز و لینوکس

نوع فایل : (word) – قابل ویرایش میباشد.

گرایش : مهندسی نرم افزار (کامپیوتر)

مقاله word بررسی سیستم عامل ویندوز و لینوکس برای ارائه مناسب دانشجویان رشته کامپیوتر و غیره.. ما در اینجا در مورد بررسی سیستم عامل ویندوز و لینوکس توضیحات کامل به صورت قالب فایل وورد (word) طراحی کردیم.

این مقاله دارای صفحه مشخصات فردی است و  همچنین دارای فهرست مطالب می باشد. به طور کامل این فایل قابل ویرایش می باشد و در قالب Word است. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

عنوان های این مقاله عبارتند از..

  1. مقدمه
  2. واسطه گرافیکی کاربر
  3. واسطه نمای متنی
  4. هزینه ها
  5. دسترسی به سیستم عامل
  6. اجرای برنامه از طریق لوح فشرده
  7. نرم افزار کاربردی
  8. نصب نرم افزار کاربردی
  9. ویروس ها و جاسوس ها
  10. کاربران و اسم رمز
  11. خطا های برنامه ای
  12. محدودیت های نرم افزاری
  13. افزار های سخت افزاری
  14. ابزار هایی که OS بر روی ان عمل میکند
  15. کاربران متعدد
  16. شبکه بندی
  17. تقسیم بندی دیسک سخت
  18. فایل های ذخیره شده
  19. سیستم فایل ها
  20. درجه بندی فایل ها
  21. فایل های مخفی
  22. Case
  23. راه اندازی چاپگر
  24. داده های کاربر
  25. خاموش کردن
  26. انتخاب لینکس به جای ویندوز
  27. بررسی مزایا و معایب گنو / لینوکس ویندوز
  28. تفاوت ها
  29. لینوکس چیست
  30. مقایسه سیستم های عامل (لینوکس,مک,سولاریس)
  31. لینوکس(سیستم عامل منبع باز)
  32. مکینتاش(سیستم عامل شرکت Apple)
  33. نتیجه گیری
  34. منابع

 

توضیحات تکمیلی درباره این مقاله ..

ویندوز و لینوکس انواع مختلفی دارند. تمامی انواع ویندوز را مایکروسافت تولید می کند، اما توزیع متنوع لینوکس از سوی شرکت های متعددی مانند Linspire، Red Hat، SuSE، Ubunta، Mandriva، Knoppix، Slackware و Lycoris صورت می گیرد. ویندوز دو خط اصلی دارد که می توان آنها را Win9x که شامل ویندوزهای ۹۵، ۹۸، ۹۸SE، Me و کلاس NT که ویندوزهای NT، ۲۰۰۰ و XP را در خود جای داده است، اشاره کرد. ویندوز در واقع کار خود را با نسخه ۳.x آغاز کرد و پس از چند سال ویندوز ۹۵ را روانه بازار کرد.

انواع لینوکس به عنوان توزیع از آن یاد می شود. تمامی توزیع های لینوکس که در چارچوب زمانی یکسان منتشر شده، از یک هسته اصلی(مهمترین بخش سیستم عامل) تبعیت می کنند. تفاوت آنها در نرم افزارهای اضافی ارایه شده، واسطه گرافیکی کاربر، فرایند نصب، قیمت، اسناد سازی و پشتیبانی های فنی است. ویندوز و لینوکس هر دو در desktop و ویرایش های سروری ظاهر می شوند.

لینوکس می تواند کارایی خود را بالا برد که ویندوز نمی تواند. نسخه های هدفمند ویژه از لینوکس وجود دارد. به عنوان مثال NASLite نسخه ای از لینوکس است که با استفاده از یک فلاپی دیسک، رایانه قدیمی را تبدیل به یک فایل سرور می کند. این نسخه از لینوکس قادر به اتصال به شبکه، تقسیم فایل ها و عملکرد به عنوان یک وب سرور است

سیستم عامل لینوکس

ویندوز و لینوکس قادر هستند به ارایه واسطه گرافیکی کاربر و واسطه خط فرمان بپردازند. واسطه گرافیکی کاربر ویندوز از ویندوز ۱/۳ به ویندوز ۹۵، ویندوز ۲۰۰۰ و ویندوز XP تغییر یافته است و انتظار می رود در نسخه بعدی ویندوز که جایگزین XP خواهد شد، دوباره تغییر کند.

لینوکس به طور نمونه به ارایه دو واسطه گرافیکی کاربر، KDE و Gnome می پردازد. در توزیع های عمده لینوکس، لیندوز موجب شده واسطه کاربر شباهت بیشتری به ویندوز داشته باشد. همچنین XPde for Linux نیز در شباهت لینوکس به ویندوز نقش موثری دارد. واسطه گرافیکی کاربر در سیستم های لینوکس اختیاری است و حال آن که این واسطه جزء جدایی ناپذیرOS در ویندوز است. سرعت، کارایی و اطمینان در اجرای یک سرور به جای لینوکس که فاقد واسطه گرافیکی کاربر است، افزایش یافته است و این در حالی است که دیگر نسخه های سرور ویندوز قادر به انجام چنین عملی نیستند. در واقع واسطه گرافیکی کاربر در لینوکس، اجرا و کنترل از راه دور را برای یک رایانه لینوکس آسانتر و طبیعی تر از رایانه ویندوز جلوه می دهد

این واسطه به عنوان یک مفسر دستوری نیز شناخته شده است. کاربران ویندوز برخی اوقات از آن به عنوان یک اعلان از سوی DOS نیز یاد می کنند. کاربران لینوکس آن را به عنوان یک برنامه واسطه معرفی می کنند. هر نوع از ویندوز به یک مفسر دستوری مجهز است، اما انواع مختلف ویندوز از مفسرهای مختلفی نیز برخوردارند. به طور کلی، مفسرهای دستوری ویندوز سری ۹x شباهت زیادی به یکدیگر دارند و نسخه های کلاس NT نیز مفسرهای دستوری مشابهی را در خود جای داده اند. اما تفاوت هایی در بین این دو دسته از ویندوز وجود دارد. لینوکس مانند دیگر نسخه های یونیکس، از مفسرهای دستوری چندگانه پشتیبانی می کند، اما معمولاً از یک نوع که به عنوانBASH شناخته می شود، استفاده می کند. از دیگر مفسرها می توان از Kornshell، Bourne shell، ash و C shell یاد کرد.

لینک دانلود این مقاله به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.