پایان نامه درباره تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران
نوع فایل
ورد (WORD)
حجم فایل
3 مگابایت
تعداد صفحه
تاریخ انتشار
۲۹ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
282 بازدید
41,000 تومان


پایان نامه تاثیر ارتباطات,  ارتباطات

پایان نامه درباره تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد

دانشکده علوم انسانی – گروه آموزشی مدیریت

پایان نامه درباره تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران

موضوع پایان نامه : تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران در شهرداری شهر اسفرین

نوع فایل : (word) – قابل ویرایش میباشد.

پایان نامه word  درباره تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران در شهرداری شهر اسفرین برای دانشجویان ارشد و کارشناسی .. ما در اینجا در مورد تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران در شهرداری شهر اسفرین توضیحات کامل به صورت قالب فایل ورد (word) آورده ایم.

این پایان نامه دارای صفحه مشخصات فردی است و  همچنین دارای فهرست مطالب و اشکال و جدول می باشد و دارای صفحه تقدیر و تشکر و تقدیم به می باشد. به طور کامل این فابل قابل ویرایش می باشد و در قالب Word است. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

شامل ۵ فصل مرتب و برنامه ریزی شده!

فصل اول : کلیات پژوهش

فصل دوم : مروری بر ادبیات پژوهش

فصل سوم : روش شناسایی پژوهش

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم : نتایج و پیشنهادات

منابع و ضمائم

فهست مطالب در پیش نمایش سایت

مقدمه ای از این پایان نامه تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران در شهرداری شهر اسفرین

بحران مقوله ای است که همه سازمان ها و جوامع کم و بیش و با توجه به ماهیت و فعالیتشان به گونه ای با آن رو به رو هستند. بروز خطرات، سوانح و بحران ها مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی به همراه حوادث غیرقابل پیش بینی، واقعیتی است که بشر در طول تاریخ همواره با آن آشنا بوده است. صنعتی شدن جوامع و گسترش ارتباطات ماهواره ای و نقل و انتقالات ماهواره ای و نقل و انتقالات اطلاعات. همچنین بزرگتر شدن سازمان های اجتماعی که همواره موفقیت های فراوان تکنولوژی و اجتماعی بوده است،

نه تنها میزان بروز خطرات غیر منتظره را کاهش نداده است بلکه در بسیاری موارد این خطرات را نیز افزایش داده است. امروزه بحران ها در سازمان نهادی شده اند و واقعیتی جدا ناپذیر از ماهیت درونی سازمان ها شده اند. از این رو سازمان ها مجبورند همراه با افزایش پیچیدگی و توان تولیدی خود، توان رویارویی و مواجهه با بحران های مختلف را در خود افزایش دهند. امری که تنها با برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت ممکن می شود.

بررسی بحران های گذشته نشان می دهد، افراد در این گونه موارد دچار سردرگمی می شوند، ساده ترین و در عین حال اساسی ترین اشتباهات در لحظات بحرانی رخ می دهد؛ معمولاً سخن و عملکرد مسئولان خلاف جهت منافع خود و سازمان آن هاست؛ دستپاچگی و عکس العمل های غیر منطقی در چنین شرایطی، بسیار دیده می شود. جلوگیری از ازدحام خبرنگاران کنجکاو، حفظ اعتبار. کاهش عوارض و بازتاب های منفی آن بر آینده و افکار عمومی، مسائلی هستند که گاه از کنترل خود بحران برای مسئولان مشکل تر می شود.

و در ادامه.. تاثیر ارتباطات سازمانی

تضادی که بین کنترل بحران و تسلط بر شایعات ایجاد می گردد، دقیقاً نمایانگر عدم آمادگی است. تعجب و غافلگیری اولین عامل مخرب در بحران هاست. در حقیقت دوباره به دست گرفتن اوضاع یا شکست در همان ساعات اول مشخص می شود. برای نمونه، در بحبوحه بحرانی که سال ۱۹۸۶ هنگام انفجار شاتل فضایی «چلنجر» برای ناسا پیش آمد. واکنش اولیه ناسا به خوبی نشان داد زمانی که افراد ناگهان با بحران مواجه می شوند،

چه اشتباهاتی ممکن است از آن ها سربزند. ناباوری مسئولان ناسا که ناشی از عدم پیش بینی این سانحه که بسیار متحمل بود، مانع از آن شد که مقامات ناسا واکنش بهینه ای از خود نشان دهند و در پی آن سوء مدیریت در توضیح دلایل وقوع سانحه و مقصر دانستن افراد و بخش های مختلف، اعتبار این سازمان را نزد مردم به شدت تحت تاثیر قرار داد. تاثیر ارتباطات سازمانی

با توجه به شرایط هر سازمان، بحران ها آثار و تبعات خاصی دارند. برخی از این آثار منفی عبارتند از:

  1. – از دست دادن اعتماد خدمت گیرندگان یا مشتریان؛
  2. – ورشکستگی با اختلال سازمان؛
  3. – از دست دادن زمان؛
  4. – هدر رفتن هزینه ها؛
  5. – عدم دستیابی به اهداف سازمان یا شرکت.

مدیریت بحران از سه فاز کاملاً مجزا تشکیل می شود. نخست پیش بینی/ پیشگیری. دوم برنامه ریزی/ آموزش و سوم هدایت/ کنترل، همان طور که می بینید مواقعی که بحران رخ داده است کار زیادی جز هدایت و کنترل نمی توانیم انجام دهیم و مهمترین اقدامات در این زمان اتخاذ تصمیم های صحیح است. از دیدگاه مدیریت، برای اتخاذ تصمیم صحیح، به داده ها، اطلاعات، امکان پردازش و تحلیل نیاز داریم.

اما متاسفانه منابع اصلی همه این موارد تنها قبل از بروز بحران در اختیار ما می باشد. و اگر دو مرحله قبلی یعنی پیش بینی/ پیشگیری، برنامه ریزی/ آموزش را انجام نداده باشیم، شاهد بروز بحران جدیدی در دل بحران رخ داده، خواهیم بود که مرتباً با تصمیم های عجولانه و نسنجیده نه تنها بر وخامت اوضاع می افزاییم. بلکه بحران های جدیدی می آفرینیم که حتی قابل شناسایی نیستند. و فقط عوارض ناشی از آن ها مرتباً در کنترل بحران اصلی خلل ایجاد می کند. تاثیر ارتباطات سازمانی

آثار منفی بروز بحران در سازمان ها زمانی حاد می شود که هیچ اقدامی قبل از بروز بحران انجام نشده باشد. به این ترتیب که هرج و مرج به حد اعلای خود می رسد و کنترل همه کارها از دست می رود. برنامه ریزی بحران کمک بزرگی به جلوگیری از گسترش دامنه بحران و از کنترل سریع آن می کند. تاثیر ارتباطات سازمانی

حق قانون کپی رایت سایت دیجی اسکاتاثیر ارتباطات سازمانی

لینک دانلود این پایان نامه به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.

[smsNewslettersDownload dialog_heading=”لطفاً عنوان باکس خبرنامه را وارد کنید title=”لطفاً عنوان خبرنامه را وارد کنید ” name=”false” description=”متن توضیحات “]

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.