تاریخ انتشار
۷ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
364 بازدید
30,000 تومان

مقاله درباره نقش خدمات مشورتی مشاوران در ارتقاء کیفیت وضعیت روانی – اجتماعی مدرسه

موضوع مقاله : نقش خدمات مشورتی مشاوران در ارتقاء کیفیت وضعیت روانی – اجتماعی مدرسه

نوع فایل : (word) – قابل ویرایش میباشد.

گرایش : رشته روانشناسی و غیره..

مقاله word نقش خدمات مشورتی مشاوران در ارتقاء کیفیت وضعیت روانی – اجتماعی مدرسه برای دانشجویان و دانش آموزان رشته روانشناسی و غیره .. ما در اینجا در مورد نقش خدمات مشورتی مشاوران در ارتقاء کیفیت وضعیت روانی – اجتماعی مدرسه توضیحات کامل به صورت قالب فایل ورد (word) آورده ایم.

این مقاله دارای صفحه مشخصات فردی است و  همچنین دارای فهرست مطالب می باشد. به طور کامل این فایل قابل ویرایش می باشد و در قالب Word است. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

مقدمه ای از این مقاله.. مقاله درباره نقش خدمات مشورتی

مشاوره روان شناختی

مشاوره، اقدامی حمایتی بر پایه علوم روان‌شناسی در حمایت از فردی است که آسیب دیده یا در معرض آسیب قرار دارد. مشاوره، کمک مشورتی. فکری و اطلاعاتی همراه با آزادی دادن در گزینش راه حل و احترام، با استفاده از دانش روان‌شناسی به فردی است که در شرایط انتخاب راه حل و تصمیم‌گیری قرار دارد یا در سازگاری با محیط اطراف خود دچار مشکل است. مشاوران با بهره‌گیری از مهارت‌های گوناگون روان‌شناختی، مانند روانکاوی، می‌کوشند به مراجع، در جهت تخلیه هیجانی، غلبه بر هیجانات منفی. سازگاری و گزیدن راهکار برای مسائل، یاری رسانند.

مشاوران، با استفاده از مهارت‌های کلامی و روان‌شناختی خود، از راه سعی در تقویت عزت نفس، تفکر مثبت و احساس سلامتی روان تقویت قدرت روحی و آگاهی‌بخشی. به حل مشکل مددجو توسط خود او و با توجه به تفاوت‌های فردی و شرایط وی، کمک می‌کنند. مشاوره دارای ابعاد و انواع بسیار و گسترده‌ای است؛ به طور عمومی‌ مشاوره تخصصی از رشته‌ها و مهارت‌های زیر مجموعه روانشناسی است.

برخی ابعاد مشاوره روانی عبارتند از: مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره توانبخشی، مشاوره ژنتیک، و… که در این میان مشاوره ژنتیک از زیر مجموعه‌های علم روانشناسی نمی‌باشد. در این مقاله، به مشاوره روان‌شناختیپرداخته می‌شود. وظیفه مشاور به عنوان شخصی که داری مهارتهای علمی روان‌درمانی (البته به جز دارودرمانی) است. یاری رساندن و ارائه راه حل به مراجع درباره مشکلاتی است. که مراجع در شغل، روابط، احساسات و دیگر امور خود مطرح می‌کند. رشته دانشگاهی مشاوره، در ایران، دارای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست.

تعاریف و نظریه‌های مختلف مشاوره روانی

پاترسون (۱۹۷۳)، مشاوره را جریان یاری دهنده‌ای می‌داند که به ارتباط خاص بین دو نفر نیاز دارد. یکی از این دو نفر یعنی مراجع، معمولاً با مشکل روانی و عاطفی رو به روست، و دیگری، یعنی مشاور، که در حل مشکلات روانی مهارت دارد. از طریق ایجاد رابطه خاص مشاوره‌ای، مشاور به مراجع کمک می‌کند تا راه حلی برای مشکل خود بیابد. به نظر پاترسون، ارائه اطلاعات صرف، پند و اندرز دادن و تلقین افکار و عقاید به دیگران را هیچگاه نمی‌توان مشاوره دانست. به نظر او، رابطه حسنه بین مراجع و مشاور اثر روان درمانی مهمی در روند مشاوره دارد.؛ به طوریکه اگر مشاور نتواند چنین رابطه مطلوبی را ایجاد کند، مشکل مراجع در حد مطلوبی حل نخواهد شد.

 

لینک دانلود این مقاله به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.