مقاله درباره تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی در مدیران
موضوع مقاله : تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی در مدیران مدیریت
نوع فایل : (word) – قابل ویرایش میباشد.
گرایش : همه رشته ها
مقاله word تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی در مدیران برای دانشجویان و دانش آموزان – ما در اینجا در مورد تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی در مدیران توضیحات کامل به صورت قالب فایل ورد (word) آورده ایم.
این مقاله دارای صفحه مشخصات فردی است و همچنین دارای فهرست مطالب می باشد. به طور کامل این فایل قابل ویرایش می باشد و در قالب Wordاست. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.
مقدمه از این مقاله درباره تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی در مدیران..
بعضی از افراد و از جمله برخی از مدیران هنگامی که با افراد به منظور تقاضای انجام کاری گفتوگو میکنند، دارای لحن خشک و آمرانه هستند. آنان با این لحن، خود را با مخاطرات زیادی مواجه میسازند. این درحالی است که در فرایند ارتباطات، روش ارتباط آمرانه و یک سویه جایی ندارد. زیرا به هدف هم نزدیک نمیشود. مقاله درباره مدیریت
در گفتوگوها باید به یاد داشته باشیم که فرد مقابل هم به اندازه ما حق انتخاب دارد. اگر از فردی چیزی را درخواست کردیم و توجه چندانی نکرد، حداکثر میتوانیم خطرهایی را که در انتظارش خواهد بود به وی گوشزد کنیم. در واقع، برای این که در مناسبات خود با دیگران با کمترین مقاومت روبهرو شویم، باید از دستور آمرانه و تهدیدکردن اجتناب کنیم. مهارت های ارتباطی در مدیران.. مقاله درباره مدیریت
هنگامی که چیزی را تقاضا میکنیم، رفتارمان باید براساس احترام متقابل شکل بگیرد، باب بحث و تبادل نظر را بگشاییم و در نتیجه امکان تشریک مساعی، همکاری و سازش را فراهم کنیم. برای این کار میتوان از راههای مؤثر ارتباطی استفاده کرد. مهمترین آنها درخواست یا تقاضای مستقیم و غیرمستقیم میباشد. مهارت های ارتباطی در مدیران
درخواست غیرمستقیم مقاله درباره مدیریت
- بهترین روش تقاضای انجام کار است.
- تقاضای غیرمستقیم بسیار نافذ میباشد.
- از تذکر، تهدید، فرمان و شکایت به مراتب مؤثرتر است.
- بدون این که فرد مقابل مقصر شمرده شود یا مقاومت وی برانگیخته شود، احتمال برآورده شدن درخواست افزایش مییابد.
درخواست مستقیم ارتباطی در مدیران – تحقیق آماده
درخواست مستقیم را به دلیل حساس بودن آن که به آسانی آمرانه خواهد شد، میبایست در سه مرحله حسابشده به اجرا گذاشت:
- بدون مقصر شمردن فرد مقابل و بدون به کار بردن کلمات و عبارات تحریکآمیز، باید موضوع را صریح و روشن مطرح کنیم.
- گفت و گو یا درخواست را با کلمه «من» آغاز کنیم و احساساتمان را بگوییم. ارتباطی در مدیران – تحقیق آماده
- به اهمیت موضوع اشاره کنیم. ارتباطی در مدیران – تحقیق آماده
انگیزشگری گفت و گو
چارجوب گفت و گو را طوری انتخاب و تنظیم کنیم تا برای کارمند مقابل، جالب و جذاب باشد، در این صورت، وی تشویق به شنیدن صحبتهای ما خواهد شد. هنگامی که برنامهای برای گفت و گوهایمان تنظیم میکنیم، باید تقویت انگیزه در کارکنان را برای تسهیل و پیشبرد هدفهای سازمان مورد توجه قرار دهیم. در واقع، گفت و گو هنگامی که یک رویکرد ارتباطی مؤثر به حساب میآید که دارای نقش انگیزشگری باشد. به خاطر داشته باشیم: مهارت های ارتباطی در مدیران
- گفت و گو باید در فرد مقابل میل و رغبت ایجاد کند.
- او را به تحریک و فعالیت برای تحقق هدفهای سازمان تشویق نماید.
- وی احساس کند که صحبتهای ما، حاوی اطلاعات و پیشنهادات مفید است.
ابراز وجود مهارت های ارتباطی در مدیران
یک نکته مهم این است که مدیر باید قادر باشد، خود را ابراز کند. قاطعیت کلام یا ابراز وجود، یعنی آنچه را که واقعاً در ضمیر و قلبمان میگذرد، با بیباکی و شجاعت به زبان آوریم. البته باید بر پیام خود تسلط داشته و با قاطعیت حرف بزنیم.
اگر یک مدیر بخواهد فرد با وجودی باشد و نقطهنظرات خود را بیپروا بر زبان بیاورد، باید گفتار و رفتار افراد با وجود را سرمشق خود قرار دهد. یکی ازمهمترین فنون ابراز وجود استفاده از کلمه «من» در آغاز کلام است، مانند:من فکر میکنم . . . . من تمایل دارم . . . ، من تصور میکنم. و . .
اما، بعضی از مدیران در آغاز صحبت از کلمه «ما» استفاده میکنند. مانند:ما فکر میکنیم . . . ما تصور میکنیم . . . ، ما تمایل داریم و . . .
غیر از موارد خاصی که شخص از سوی گروهی (به عنوان سخنگو) صحبت میکند، کاربرد کلمه «ما» نشاندهنده ضعف و سستی در سخن است. بعضی از افراد به کمک «ارتباطات کلامی» ابراز وجود میکنند و عدهای هم با استفاده از «ارتباطات رفتاری» این عمل را انجام میدهند. خصوصیات این افراد متفاوت است. مهارت های ارتباطی در مدیران
خصوصیات افرادی که به وسیله ارتباط بیانی ابراز وجود میکنند، به شرح زیر است:
- روشن، صادقانه و مختصر سخن میگویند.
- از لغت «من» در آغاز کلام خود استفاده میکنند.
- بین عقیده و حقیقت تفاوت قائل میشوند.
- دستورات خود را در قالب پرسش مطرح میکنند.
- به جای نصیحتگویی، پیشنهاد مطرح میکنند.
- انتقادات سازنده آنها، فاقد سرزنش و طعنه است.
- با مطرح کردن سؤال، افکار دیگران را میسنجند.
- به حقوق دیگران مانند حقوق خود مینگرند.
لینک دانلود این مقاله به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.