تاریخ انتشار
۳ تیر ۱۴۰۰
دسته بندی
تعداد بازدیدها
299 بازدید
47,000 تومان

پایان نامه درباره فرکانس انتقال خطوط رشته برق

موضوع پایان نامه : فرکانس انتقال خطوط

نوع فایل : (word) – قابل ویرایش میباشد.

گرایش : رشته برق و غیره..

پایان نامه word فرکانس انتقال خطوط برای دانشجویان ارشد و کارشناسی رشته برق و غیره .. ما در اینجا در موردفرکانس انتقال خطوط توضیحات کامل به صورت قالب فایل ورد (word) آورده ایم.

این پایان نامه دارای فرم اخذ و فرم تصویب است و دارای صفحه مشخصات فردی است و  همچنین دارای فهرست مطالب و اشکال می باشد و دارای صفحه تقدیر و تشکر و تقدیم به می باشد. به طور کامل این فابل قابل ویرایش می باشد و در قالب Word است. می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

مقدمه ای از این پایان نامه..

کابل‌های برق معمولی برای حمل فرکانس پایین جریان متناوب (AC). مانند برق قدرت، که ۱۰۰ تا ۱۲۰ بار در ثانیه تغییر جهت می‌دهند، و سیگنال‌های صوتی مناسب است. ولی نمی‌تواند به عنوان حامل جریان در محدودهٔ فرکانس رادیویی یا بالاتر باشد. که در ثانیه میلیون‌ها تا میلیاردها بار تغییر جهت می‌دهد. , به این دلیل که انرژی تمایل دارد از خود پرتو ساطع کند استفاده از کابل به عنوان حامل امواج رادیویی، باعث تلفات توان می‌شود. جریان‌های فرکانس رادیویی نیز تمایل به منعکس شدن از ناپیوستگی‌ها در کابل مانند اتصالات الکتریکی و مفاصل، وحرکت در کابل به سمت منبع دارد.

این بازتاب‌ ها به عنوان گلوگاه‌ها عمل می‌کنند، مانع از رسیدن قدرت سیگنال به مقصد می‌شود. خطوط انتقال به صورت مخصوص ساخته می‌شود، و از تطبیق امپدانس استفاده می‌شود، تا حمل سیگنال الکترومغناطیسی با حداقل بازتاب و تلفات توان انجام شود. از بارزترین ویژگی‌های خطوط انتقال این است که آن‌ها ابعاد مقطعی یکنواختی در طول خط دارند. نتیجتاً امپدانس الکتریکی یکنواختی، امپدانس مشخصهدارند تا از بازتاب پیشگیری شود. از انواع خطوط انتقال می‌توان به خطوط موازی خط نردبانی زوج به هم تابیده (کابل کواکسیال), استریپ لاین، و میکرو استریپ اشاره کرد.

اصول ارسال و دریافت اطالعات به روش plc برمبنای مدوله کردن اطالعات بر روی سیگنال الکتریکی خطوط قدرت است به نحوی که سیگنال قدرت به عنوان حامل اطال عات ارسالی استفاده شود که برای این کار باید ویژگی های سیستم مورد توجه قرار گیرد )ولتاژ، فرکانس و بار و جنس خط انتقال و ….( برای طراحی چنین سیستمی باید این سیستم را به اجزایی مختلفی تقسیم کرد:

  1. خط انتقال قدرت و مدارات کوپلینگ
  2. فرستنده
  3. گیرنده
  4. تطبیق امپدانس

مدار کوپلینگ

خطوط قدرت در ارتباط با این روش انتقال اطلاعات باید به طور دقیق طراحی گردد چرا که ما از خطوط قدرت در اصل برای انتقال انرژی الکتریکی استفاده می کنیم که نباید استفاده از خطوط قدرت برای انتقال اطلاعات باعث تحت الشعاع قرار گرفتن وظیفه اصلی خطوط قدرت شود. به همین خاطر باید سیستم به نحوی طراحی گردد. که از ورود اطلاعات به قسمت های که نیازی به اطلاعات ندارند جلوگیری شود. همان طوری که گفته شد هدف ما در سیستم های plc ارسال یک اطلاعات فرکانس بالا نسبت به فرکانس خط انتقال قدرت است. و اگر بازه فرکانس انتقال دهنده اطلاعات را طبق محدوده نشان داده شده در شکل ۱ انتخاب کنیم فرکانس خطوط قدرت درمقایسه با این محدوده فرکانسی ، دارای فرکانس خیلی کمی است.

 

لینک دانلود این پایان نامه به صورت کامل بعد از خرید قانونی نمایش داده می شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.